Lättläst läsecirkel

Välkommen till lättläst läsecirkel på Umeå stadsbibliotek

Är du 15-25 år?
Vill du bli bättre på svenska?
Vill du lära dig nya ord?
Vill du läsa böckerna ”Flicka försvunnen” av Sara Lövestam eller ”En oväntad vänskap” av Philippe Pozzo di Borgo?
Böckerna är på lättläst svenska.

NÄR?
Måndagar kl. 16-17.
Första träffen är på måndag 8/5.

HUR?
11 träffar mellan 8/5-17/7.
Drop-in! Det betyder att du inte behöver anmäla dig om du inte vill. Du väljer själv hur många gånger du vill komma.
Gratis fika.

(Frivillig anmälan till: anna@kulturstorm.se)

VAR?
Stadsbiblioteket i Umeå, Skapa Formverkstad på plan 4.

Har du frågor?
Anna Wibron, Med egna ord: 070-415 02 85

Evenemanget arrangeras av Med egna ord, Kulturstorm och Lättläst i cirklar, Umeå kommuns bibliotek.

Projektet Med egna ord finansieras av Allmänna Arvsfonden med stöd av ABF.
Projektet Lättläst i cirklar bedrivs av Umeå kommuns bibliotek med stöd av Kulturrådet