Nyhetscafé på lätt svenska – demokrati och valet
Torsdag 21 maj kl. 14:00 - 15:30
Vill du lära dig mer om Sveriges demokrati och hur det går till att rösta? Vi träffas tre torsdagar och pratar om olika teman kopplade till valet. Kom de gånger som passar dig. Du behöver inte anmäla dig. Vi bjuder på fika. Välkommen!
Torsdag 23/4, 7/5 och 21/5
Klockan 14.00-15.30
Umeå stadsbibliotek, plan 4, Umgås matverkstad
Tema:
23 april – Demokrati i Sverige
7 maj – Att rösta i valet
21 maj – Vilka partier kan man rösta på?
Ett samarbete mellan Umeå stadsbibliotek, Vän i Umeå, Ordet är fritt och #ViMåstePrata
Kollage
Foto valsedlar: Fialotta Bratt
8 sidor: Jeppe Gustafsson/Shutterstock
Grafiker UR: Selma Svensson
Vi måste prata: Stina Wirsén